Post thumbnail

2021 komt langzamerhand tot een einde en ondanks dat het een gek jaar was, zijn er veel toffe mCon dingen gebeurd. Wij blikken samen met jullie terug op het afgelopen jaar!

Smash Class

Op 30 april hebben wij onze eigen Youtube-Serie Smash Class gelanceerd. Hierin geeft onze SSBU-speler Ramses elke aflevering nieuwe tips om beter te worden in Super Smash Bros. Ultimate. Elke aflevering behandeld hij een ander onderwerp, van Offstage tot Recovery.

Alle afleveringen zijn op ons Youtube kanaal en IGTV pagina geupload. Klik hier voor de Youtube Playlist!

K/DA Campaign

Logitech G heeft een enorme collectie aan de beste gaming gear, met als speciale collectie de K/DA collectie. K/DA is een popgroep uit de game League of Legends, met dit thema zijn verschillende producten van Logitech G uitgebracht. Van een muismat tot koptelefoon, die perfect zijn voor het gamen.

In samenwerking met deze Logitech G lijn hebben wij een aantal verschillende social media berichten gemaakt samen met cosplayers die gekleed waren als leden van K/DA. Dit waren Dindraheart, Cattycosplays, Satiella en Sakuraflorr. We zijn op 25 juni hiermee begonnen. Wij lichten verschillende producten uit van deze lijn op onze social media kanalen.

Name change

Sinds 8 juni gaat mCon esports door het leven als: mCon LG UltraGear. Daarbij is LG UltraGear ook de nieuwste hoofd sponsor.

LG UltraGear en mCon zijn de perfecte combinatie! LG UltraGear heeft een uitgebreide collectie met game monitoren. Wij als esports organisatie willen achter het beste van het beste gamen, dat zijn de LG UltraGear schermen!

Klik voor de announcement video hier!

Temple: Hermès Edition

Onze Super Smash Bros. Ultimate spelers Ramses en Space hebben meegedaan aan het Temple: Hermès Edition toernooi.

Bij de Singles deden 860 mensen mee en is Ramses op plek 33 geëindigd en Space op plek 17. Daarnaast heeft Space ook meegedaan aan de Guilty Gear Strive competition waarbij hij eerste is geworden!

Opening Esports Space

Begin september zijn wij aanwezig geweest bij de grote opening van de Esports Space in Rotterdam. De Esports Space is gemaakt om esports en onderwijs te combineren, daarom is het gevestigd op het Grafisch Lyceum Rotterdam. De Esports Space in de ultieme gaming area met een hoop gaming setups waar onder anderen lessen worden gegeven en toernooien worden gehouden.

Deze opening-week bestond uit 4 dagen waarop er allerlei verschillende dingen te doen waren op het Grafisch Lyceum Rotterdam. Op de eerst en laatste dag werd er een presentatie gegeven over onder anderen de bouw en later konden mensen zelf de Esports Space naar binnen. In de middag konden studenten free to play gamen achter alle gaming setups en in de avond werden hier toernooien gehouden. Op dag 2 en 3 konden studenten ook gamen in de middag en s’avonds waren er weer toernooien.

Rotterdam is ook de eerste stad die gekoppeld is aan esports, dus wij als mCon hebben ook veel mogelijkheden met de esports space.

Esports Tour

Op 21 oktober zijn we in samenwerking met de Gemeente Rotterdam begonnen met de Esports Tour. Hierbij gaan we langs sportverenigingen in Rotterdam om meer informatie te geven over esports en het te verenigen met de amateur sport.

Dit hebben wij onder andere bij Spartaan 20 en OZC Rotterdam gedaan.

Heroes Made in Asia

Dit jaar hebben we jammer genoeg niet heel veel evenementen kunnen bezoeken. Heroes Made in Asia was een event dat sinds een lange tijd gehouden kon worden. Op 16 en 17 oktober werd dit evenement gehouden in Gorinchem.

Dit was de eerste editie van Heroes Made in Asia, een evenement voor Aziatische popcultuur. Wij stonden ook met onze eigen gaming stand op dit evenement. Er konden verschillende games gespeeld worden, waaronder Pokemon Unite, Tekken, Dragon Ball Z, Super Smash Bros. Ultimate en Osu!

Wij hebben ook een recap video gemaakt over Heroes Made in Asia. Hiermee krijg je een goed beeld hoe het evenement was en wat er te beleven was. Onder anderen onze stand, de shops en de mainstage.

Bekijk hier de recap van Heroes Made in Asia!

Dutch League

De Dutch League was er dit jaar ook weer, waarbij wij ook hebben meegedaan. Ons team heeft zijn uiterste best gedaan voor de titel Dutch League Champion, en die titel hebben we ook mee naar huis genomen. Op 17 oktober speelden wij de finale tegen PSV esports, waarbij we die met 3-2 gewonnen hebben. Hierdoor waren wij de Dutch League Coutry Finals Champions! Een droom die uitkwam.

Bekijk hier de recap van de finale!

Wat een gek maar toch succesvol jaar was dit voor mCon LG UltraGear. We willen iedereen bedanken voor dit leuke game jaar en tot volgend jaar!